HPE Server ProLiant DL360 G10
مارس 27, 2019
حافظه Flash در روترهای شرکت سیسکو
آوریل 6, 2019

ویژگی های EMC RECOVERPOINT

ویژگی های EMC Recoverpoint :

در این مقاله به تشریح ویژگی های EMC Recoverpoint خواهیم پرداخت.(EMC Recoverpoint3.5):
این نرم افزار Locally/Remotly  یک یا چند حافظه SAN یا ISCSI را در یک یا چند سیستم ذخیره، Replicat می کند و یک تاریخچه از تمام اطلاعات ذخیره می کند. به عبارت دیگر این سیستم همزمان با Replicate داده ها یک Online History نیز از تمام این تغییرات شامل:

– حجم داده های انتقالی

– مکان مبداء و مقصد داده ها

– زمان وتاریخ انتقال

– فایل های Registery سیستم مبداء

و سایر اطلاعات لازم را در هنگام Replicatin ذخیره می کند. و با این تدبیر هرگاه که لازم باشد می تواند داده های سیستم اصلی در هر زمان دلخواه در گذشته را بازیابی کند و سیستم را به همان زمان برگرداند. این ویژگی که به اختصار (PIT (point-in-time  نام دارد از جمله ویژگی های EMC RECOVERPOINT می باشد.

EMC RECOVERPOINT شما را قادر می سازد که در صورت هرگونه حادثه ای مانند Data Couruption برنامه هایتان را به زمان دلخواه در گذشته بازیابی کنید. EMC RECOVERPOINT به طور چشمگیری زمان بازیابی را کاهش می دهد و تعداد نقاط بازیابی شما در گذشته را بسیار زیاد قرار می دهد.

 

خلاصه اجرای EMC Recoverpoint

خانواده EMC RECOVERPOINT تکنولوژی های CDP) Local Continuse Data Protection و (Continuse remote replication(CRR مقرون به صرفه ای ارائه می دهد که امکان بازیابی اطلاعات در هر نقطه زمانی را به شما می دهند.

محصولات EMC RECOVERPOINT همواره متناسب با استانداردهای امنیتی طراحی شده اند ،
از این رو مدیر شبکه بدون نیاز به افزودن سایر روش ها و تکنیک های امنیتی برای انتقال داده‌ها به شبکه محلی/راه دور می تواند به طور متمرکز و Centeralize در محیط EMC RECOVERPOINT تمامی انتقال ها را مدیریت کند و از امنیت و صحت انتقال فایل ها به Site راه دور نگرانی نداشته باشد.

CDP  RECOVERPOINT یک Replication محلی پیوسته از هر عملیات Write را در یک جفت حافظه محلی مقیم در یک صف تهیه می کند. اما CRR یک Replication راه دور پیوسته از هر عملیات Write را در یک جفت حافظ مقیم در دو سایت مختلف دور از یکدیگر تهیه می کند.
EMC RECOVERPOINT برای کاهش هزینه پهنای باند در شبکه هایی که از روش CRR استفاده می کنند از راه حل Remote Replication مخصوص خود استفاده می کند. در این روش چندین Replication در Local Site جمع شده و پس از فشرده سازی Compressing Replication آنها را در Journal نوشته و سپس در حافظه راه دور ذخیره می کند. با این روش علاوه برکاهش هزینه های انتقال امنیت داده‌های انتقالی نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

 

Journal از ویژگی های منحصربه‌فرد EMC Recoverpoint :

همانگونه که اشاره شد در هر دو روش CDP و CRR ابتدا داده ها را در Journal ثبت می کند و سپس عملیات Replicate انجام می شود. تا در هنگام بروز حادثه EMC RECOVERPOINT با توجه به درخواست مدیر شبکه و با کمک اطلاعات ثبت شده در Journal داده های مورد نیاز را از حافظه محلی/راه دور فراخوانی کند و به سرعت دیتابیس و برنامه های کاربردی را به زمان دلخواه برگرداند، بنابراین با کمک اطلاعات ثبت شده در Journal است که توانایی بازگشت به نقاط دلخواه در زمان را بدست می آوریم و بدون وجود اطلاعات ثبت شده در Journal توانایی بازگشت به نقاط دلخواه در زمان گذشته را نخواهیم داشت.

EMC RECOVERPOINT به گونه ای طراحی شده است تا کمترین تأثیر را بر  Host بگذارد و بر خلاف سایر روش ها در راه‌حل‌های EMC RECOVERPOINT باوجود اجرای مداوم و همزمان عملیات ذخیره سازی اما موجب ایجاد اخلال و کندی در کار Host و اعمال بار پردازشی به پردازنده‌های هاست  نمی گردد.

EMC RECOVERPOINT برای بررسی و اطمینان از کپی برداری تمام عملیات های Write از Write Splitter استفاده می کند.

 

انواع Write Splitter :

EMC RECOVERPOINT سه نوع  write splitter معرفی کرده است:

  1. array based write splitter
  2. intelligent fabric based write splitter
  3. host based write splitter

این write splitter ها در محصولات مختلف بر حسب نیاز شبکه و اندازه شبکه به کار برده می شوند.

 


درصورتی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد اجزای EMC RECOVERPOINT از جمله RPA، Write Spilitter، Jurnal، Instalation Guide For VM و سایر مطالب هستید می توانید به سایت WWW.EMC.COM مراجعه کنید. اما برای دسترسی به مطالب مفید لازم است تا یک اکانت کاربری در شرکت بسازید (با توجه به تحریم های علیه ایران نیاز است تا با ip  سایر کشورها اقدام به ورود به سایت و ساخت اکانت کنید.) در این صورت به مقالات بیشماری در این زمینه دست پیدا خواهید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − دو =