شرکت سیسکو به همراه RStor معماری دیتاسنتر ها را تغییر می دهد

آموزش پاک کردن پسورد سوئیچ سیسکو
می 11, 2019
روش تشخیص اورجینال بودن قطعات اچ پی
می 13, 2019

شرکت سیسکو به همراه RStor معماری دیتاسنتر ها را تغییر می دهد

امروزه تعداد شرکت هایی که به ذخیره ی اطلاعات برای استفاده های گوناگون می پردازند بسیار زیاد است. برخی از این شرکت ها برای استفاده از این اطلاعات جهت آموزش هوش مصنوعی، برخی برای تحلیل و پردازش های سنگین و برخی دیگر برای کاربرد های دیگر این اطلاعات را ذخیره می کنند. هدف از ذخیره سازی اطلاعات ایجاد تعادل بین هزینه های ذخیره سازی و قابلیت تجزیه تحلیل اطلاعات است. اما همانطور که می دانید ذخیره سازی اطلاعات و ایجاد دیتا سنتر کاری دشوار است و شرایط خاصی از قبیل موقعیت مکانی، آب و هوا، سخت افزار و نرم افزار را می طلبد.

تصور کنید که دیگر محدودیتی برای ایجاد دیتا سنتر ها وجود نداشته باشد و هر شرکت بتواند در هر مکانی که شرایط مالی و قوانین مناسب تری داشت دیتا سنتر ایجاد کند؛ آیا چنین امری امکان پذیر است؟

RStor استارت آپی است که توسط رهبران پیشین برخی از دیتا سنتر های بزرگ مانند آمازون، فیسبوک و اینتل تاسیس شده است و ادعا دارد که می تواند مشکلات مختلف دیتا سنتر ها را حل کند. RStor در شهر ساراتوگا کالیفرنیا متولد شده است و امروز اعلام کرد که شرکت سیسکو ۴۵ میلیون دلار در این شرکت سرمایه گذاری کرده است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که از یک پلتفرم توزیع شده پرده برداری خواهد کرد که به کاربران این اجازه را می دهد با آزادی کامل برای انتخاب محل ذخیره سازی اطلاعات و منابعی که می خواهند پردازش شوند تصمیم بگیرند.

مدیر عامل شرکت RStor، Giovanni Coglitore در مصاحبه ای گفته است: “ما به اینکه در تمام دنیا تنها یک مکان برای ارائه تمامی خدمات و بهترین شرایط وجود دارد باور نداریم و می خواهیم در رفع نیاز های دنیای فناوری اطلاعات بخشی از مشکلات را مرتفع سازیم.”

از گفته های مدیر عامل شرکت RStor می توانیم به این نتیجه برسیم که این شرکت می خواهد ارائه دهندگان سرویس های ابری را به مراکز سوپر کامپیوتر های محاسباتی پیوند بدهد. این شرکت می خواهد محاسبات اطلاعات و داده ها را برای دیتا سنتر ها ساده تر کند و یک شبکه منحصر بفرد برای دسترسی به کامپیوتر های محاسباتی متناسب با حجم کاری هر دیتا سنتر در اختیارش بگذارد.

یکی از چشم اندازهای شرکت استارت آپی RStor می تواند گفته های بالا باشد؛ این شرکت هیچ گونه اطلاعاتی از جزئیات نحوه ی عملکرد پلتفرمش به بیرون درز نمی دهد و حتی مشتریان ابتدایی این شرکت هم از جزئیات این پلتفرم بی خبرند. با اینکه طرح این شرکت تنها در حدی که مدیرانش توضیح داده اند قابل فهم است، اما جاه طلبی مدیران این شرکت باعث شده است تا بتوانند سرمایه مورد نیازشان را تامین کنند.

طراحی سخت افزار

این فیسبوک بود که برای اولین یک تیم سخت افزاری به رهبری Coglitore برای طراحی نخستین سرور های شبکه ی اجتماعی بصورت متن باز ایجاد کرد. این تیم حال جدا از شرکت فیسبوک و بصورت آزادانه برای برخی از بزرگترین شرکت های سخت افزاری جهان کار می کند.

Coglitore در هنگام توسعه نوعی فناوری ذخیره سازی به نام ذخیره سازی سرد یا Cold Storage با فیسبوک همکاری کرد و اساس کار این ذخیره سازی بر مبنای بایگانی کردن نور بود. این شرکت برای توسعه ی این تکنولوژی از دیسک های Blu-ray استفاده کرد و در نهایت به یک استارت آپ تبدیل شد که شرکت سونی آمریکا در سال ۲۰۱۵ آن را خریداری کرد.

Coglitore قبل از پیوستن به فیسبوک در سال ۲۰۱۰ در شرکتی به نام Rackable Systems در سمت CTO مشغول به کار بود. این شرکت را خود Coglitore تاسیس کرده بود و برای شرکت ها بواسطه ی سیستم های محاسباتی پیشرفته اش شناخته شده بود. پس از خریداری شدن این شرکت توسط Silicon Graphics یا به عبارتی SGI موسسش از این شرکت خارج شد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ با نام SGI به قیمت ۲۸۵ میلیون دلار به شرکت Hewlett Packard Enterprise فروخته شد.

از بین بردن Chatty Overhead در WAN

تکنولوژی به نام MultiCloud Platform در قلب ساختار شبکه ای RStor وجود دارد که سبب می گردد تنظیمات دیتا سنتر هایی با هزاران مایل فاصله از هم بدون کوچکترین وقفه ای به یکدیگر متصل شوند. Coglitore در مورد تاخیر در اتصال دیتا سنتر ها می گوید: “اگر بخواهم برای شما مثالی بزنم تا سرعت اتصال RStor را درک کنید، باید بگویم که تاخیر در اتصال یک دیتا سنتر در ساحل شرقی به دیتا سنتری دیگر در ساحل غربی ایالات متحده تنها ۸۰ میلی ثانیه است.”

برای اشاره به تاخیر کم در اتصال RStor می توان به این نکته اشاره کرد که تاخیر در اتصال بین دو AWS یا آمازون وب سرویس در دو ساحل رو به رو به هم ۱۲۰ میلی ثانیه است. این ویژگی می تواند تاثیرات فاصله ی قیزیکی را از بین ببرد و تصمیم گیری برای محل ایجاد دیتا سنتر را ساده تر کند.

آیا داده هایی دارید که در ویرجینیا هستند و می خواهید با استفاده از دسته ی HPC از آن ها در مرکز سوپر کامپیوتر های سن دیگو استفاده کنید؟ RStor دو پیشنهاد مختلف ارائه می دهد تا این کار را انجام دهید. اولین پیشنهاد این است که داده ها را در Data Lake سوپر کامپیوتر آپلود کنید؛ Data Lake یک فضای ذخیره سازی توزیع شده از طرف میزبان است که اجازه ی دسترسی به داده ها جهت انجام محاسبات را دارد.

راه حل دومی که Rstor به شما ارائه می دهد ممکن است شما را یاد داستان های تخیلی دوره ی کودکی بیاندازد. RStor ادعا می کند که افراد را قادر می سازد تا بصورت کنترل از راه دور بر روی داده ها محاسبات انجام دهند و بتوانند محاسبات و اطلاعات ذخیره شده را در شبکه ببینند. Coglitore مدیر عامل این شرکت این ویزگی را بصورت زیر توصیح می دهد:

“شما می توانید از این ویژگی استفاده های مختلفی بکنید؛ به عنوان مثال، پلتفرم RStor می تواند قدرت محاسباتی یکی از هسته های سوپر کامپیوتر موجود در ساحل رو به رو را بدست آورد تا از آن برای محاسبات روی داده ها استفاده کند. این کمک می کند تا بدون ذخیره سازی اطلاعات در دیتا سنتر ساحل رو به رو به محاسبات روی داده ها بپردازید.”

مدیر عامل RStor می گوید که یکی از متریانش که شرکت دارو سازی دارد برای محابه روی اطلاعات از این ویژگی استفاده می کند.Coglitore می گوید: “ما قادریم قسمت های محاسباتی را در اختیار افراد قرار دهیم.”

RStor این قابلیت را با از سر راه برداشتن chatty overhead از WAN در اختیار می گذارد. این شرکت تا جایی که توانسته است از ویژگی هایی که منجر به تاخیر در ارسال و اتصال می شوند کاست است و اینک ادعا دارد که عملکرد WAN مانند LAN است و از ۹۰ درصد پهنای باند موجود در همه ی زمان ها استفاده می کند.

این استارت آپ از چگونگی عملکردش چیزی به بیرون درز نداده است و ما هنوز اطلاع دقیقی از چگونگی ارائه این خدمات نداریم. مدیر ارشد مهندسی RStor می گوید :

“قابلیت های ارائه شده توسط RStor با استفاده از RDMA (این قابلیت اجازه ی دسترسی مستقیم به حافظه را می دهد و دیگر سیستم عامل قدرتی در کنترل دسترسی ندارد و به عبارت دیگر، این روش سیستم عامل را دور می زند و بطور به حافظه متصل می گردد) و تعدادی از پروتکل های اختصاصی در دسترس قرار می گیرد.”

Coglitore در مورد سرعت RStor می گوید:

“با استفاده از تکنیک RDMA توانستیم به سرعت پروتکل هایی مانند UDP با انعطاف پذیری بیشتر برسیم.” UDP مخفف عبارت User Datagram Protocol است و شتاب انتقال اطلاعات از یک ماشین به ماشین دیگر را افزایش می دهد.

علاوه بر این که RStor قدرت محاسبه ی هر داده ای را در هر مکانی با استفاده از قدرت پردازشی در هر جایی می دهد، می تواند به عنوان یک موتور تحلیلگر عمل کند و بهترین منبع محاسباتی را برای داده ها پیشنهاد دهد. این امر شما را قادر می سازد تا سریع و بدون نقص به هاداف محاسباتی خود دست یابید. این قابلیت عملکرد، هزینه و موارد گوناگون را مورد بررسی قرار می دهد.

چشم انداز RStor

Michael Porat، مدیر سرمایه گذاری سیسکو و مسئول مدیریت دیتا سنتر ها و شبکه های ذخیره سازی در مورد آینده ی RStor می گوید: “اینکه امروز در مورد نحوه ی برخورد مشتریان با RStor و نحوه ی ارائه ی آن به مارکت های مختلف در آینده سخن بگوییم کاری دشوار است.”

Porat می گوید: “اینک روز های اول کار شرکت است و من و دوستانم نقشه ی راهبردی شرکت را تدوین کرده ایم و تلاش می کنیم با خدماتی که ارائه می دهیم مشکلات مشتریانمان را رفع کنیم و همچنین آن ها را متقاعد به استفاده از RStor بکنیم.”

بارنرز مدیر بخش مهندسی RStor از مهندسان مجرب اینتل است. سخنگوی استراتژی و مدیریت کلی شرکت Tim Harder است که عضو موسسان و سرمایه گذار EMC است و کسی است که چهار سال را با سمت سرپرست خدمات و مدیر ذخیره سازی فایل ها در AWS گذرانده است. اگر بخواهیم کارمندان و مدیران RStor را در یک لیست به نمایش درآوریم، خواهیم دید که این لیست سرشار از افرادی است که قبلا در شرکت هایی مانند گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، یاهو، دراپ باکس، VMware و سایر شرکت ها فعالیت کرده اند.

شرکت RStor مشکلاتی از قبیل آدرس دهی و انتقال اطلاعات دارد که در حال مرتفع ساختن آن هاست. سخنگوی این شرکت می گوید که این شرکت در حال رفع مشکلاتی است که تا به حال با آن ها برخوردی نداشته است و اگر این شرکت بتواند به آن ماهیتی که برای خود قرار داده است برسد، می تواند تمامی زیر ساخت های مراکز ذخیره و محاسبه ی داده ها را دچار دگرگونی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =