معرفی IOS سیسکو و معنی هر چراغ LED در سوئیچ
می 7, 2019
روتر چگونه عمل روتینگ را انجام میدهد؟
می 8, 2019

راهنمای انتخاب هارد سرور

راهنمای تشخیص هارد سرور مناسب

هنگام خرید هارد سرور با اصطلاحات مختلفی مثل oem-bulk -retail  و غیره مواجه میشوید که انتخاب را بسیار سخت میکنند.اما تفاوت و معنی این اصطلاحات رایج چیست؟

در این مقاله فقط رایج ترین نوع هارد مورد استفاده یعنی SAS مورد بررسی قرار میگیرد

دسته بندی های کلی به شرح زیر میباشد

orginal / OEM

HP قطعات رم و هارد را تولید نمیکند و تنها LABLE HP  در لابراتور بعد از بررسی به هارد های تولید شده توسط شرکت های مختلف مثل (SAMSUNG-SEEGATE- HYNIX-CRUCIAL ….) لیبل زده میشود هارد های اورجینال دارای این لیبل HP هستند و هارهای OEM فاقد آن میباشند.

BULK/RETAIL

هارد به دو صورت وارد ایران میشود یه با بسته بندی اصلی خریداری شده و به همان شکل فروخته میشود RETAIL  و یا هارد روی سرور جایگذاری شده و همراه با سرور وارد ایران شده و از آن باز میکنند و جدا به فروش میرسانند BULK هر دو این نوع هارد نو هستند و کاردکرد ندارند .این نوع هارد ها شامل گارانتی میباشند.

SFF / LFF

این تفاوت سخت افزاری در اندازه هارد ها برای جایگذاری در بک پلین سرور میباشند نسل های مختلف سرور HP دارای دو نوع ۲٫۵ اینچ و ۳٫۵ اینچ میباشند که بنا به نوع سرور هارد بزرگ یعنی LFF (3.5INCH) و سرور هارد کوچک SFF(2.5 INCH) نصب میگردد. در برخی از سرور ها هر دو این نوع هارد قابل نصب هستند به عنوان مثال ۸ BAY اول کوچک SFF و ۸ تای بعدی LFF نصب میشوند

دو نوع تقسیم بندی دیگر وجود دارد که برای مشتری واضح و قابل درک است هارد NEW /USED که همان طور از اسم آن مشخص میباشد یوزد استفاده شده و معمولا این نوع هارد ها شامل گارانتی نمیباشند .

*نکته ))از بین تمامی قطعات سرور پیشنهاد میشود هارد آن هیچ گاه دست دوم استفاده نشود.

هارد ها بسته به سرعت READ/WRITE سه نوع میباشند: ۷٫۲K- 10K – ۱۵K

  • HDD 7.2K
  • HDD 10K

هر چه سرعت بالا تر شود قیمت آن بالاتر میشو لازم به ذکر است که هارد های با ظرفیت بالا ۲ ترابایت به بالا تنها دارای سرعت ۷٫۲K  میباشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 1 =